DIETA BEZ MIĘSA ze ZWIERZĄT [ ze STWORZEŃ BOŻYCH ] ORAZ BEZ RYB I z " IKRĄ " ale BEZ IKRY RYBIEJ ORAZ BEZ smalcu ZWIERZĘCEGO I BEZ PODROBÓW ZWIERZĘCYCH ORAZ BEZ BEZ JAJEK MIĘDZY INNYMI KURZYCH ZWŁASZCZA ZAPŁODNIONYCH I z MLEKIEM DLA MIĘDZY CIELĄT ale CHYBA z MLEKIEM CHYBA DOPUSZCZALNYM DLA PRAWIE WSZYSTKICH DZIATEK MATKI BOŻEJ CZYLI MARYI w ZALEŻNOŚCI CHYBA OD MIĘDZY INNYMI GUSTU lub NA PRZYKŁAD OD ALERGI ORAZ z SEREM TEŻ CHYBA DOPUSZCZALNYM DLA DZIATEK PRAWIE WSZYSTKICH MARYI CZYLI MATKI BOŻEJ OD GUSTU MIĘDZY INNYMI CHYBA w ZALEŻNOŚCI albO OD ALERGI NA PRZYKŁAD w ZALEŻNOŚCI I z MASŁEM DOPUSZCZALNYM CHYBA DLA PRAWIE WSZYSTKICH DZIATEK MATKI BOŻEJ CZYLI MARYI w ZALEŻNOŚCI CHYBA OD MIĘDZY INNYMI GUSTU lub NA PRZYKŁAD w ZALEŻNOŚCI OD ALERGI. IZABELA PLEWIK.

 

DIETA CZASEM BEZ ROŚLIN ZWŁASZCZA WARZYW ORAZ OWOCÓW KTÓRYCH ZERWANIE POWODUJE UŚMIERCENIE ROŚLINY NA PRZYKŁAD BEZ SAŁATY I z WARZYWAMI ORAZ OWOCAMI KTÓRYCH ZERWANIE NIE POWODUJE ŚMIERCI ROŚLINY NA PRZYKŁAD z OGÓRKAMI , POMIDORAMI , KABACZKAMI , BANANAMI , POMARAŃCZAMI. IZABELA PLEWIK.


DIETA z OGRANICZENIEM KALORYCZNOŚCI SPOŻYWANYCH POKARMÓW. IZABELA PLEWIK.

 

 

 

 

 

 

LICZENIE KALORI.

 

KURS DIETETYCZNY.

 

NOSZENIE w TOREBCE KSIĄŻECZKI z WARTOŚCIAMI KALORYCZNYMI POKARMU.

 

POMIDORKI KOKTAJLOWE ORAZ OGÓRKI.

 

 

SAŁATKA z BIAŁEJ RZEPY ORAZ MARCHEWKI.

 

 

 

OGÓLNE ZASADY ŻYWIENIOWE PRZY DIECIE NISKOKALORYCZNEJ :

NAJLEPSZE są PRODUKTY ŻYWIENIOWE SWOJSKIE NP. OD ROLNIKÓW

 

 

- SPOŻYWAĆ POKARMY z WSZYSTKIMI WITAMINAMI, MAKRO I MIKROELEMENTAMI ZGODNIE z TABELAMI KALORI

 

- UNIKAĆ TŁUSZCZÓW NASYCONYCH I SUPLEMENTOWAĆ POTRZEBNE KWASY TŁUSZCZOWE OMEGA 3

                                                                                               - OLEJE RYBNE

                                                                                                - OLEJ z NASION WIESIOŁKA                                                                                                                           DWULETNIEGO

                                                                                                - OLEJ z CZARNEJ PORZECZKI

                                                                                                - OLEJ z NASION OGÓRECZNIKA

                                                                                                - OLEJ LNIANY.

 

- RAZ w TYGODNIU SPOŻYWAĆ TŁUSTĄ RYBĘ, SPOŻYWAĆ DOŚĆ CZĘSTO RYBY

 

-  ZAMIAST SŁODYCZY SPOŻYWAĆ ( NIE w ZBYT DUŻEJ ILOŚCI)  SPRAWDZAJĄC WARTOŚĆ KALORYCZNĄ: 

                                                                                     - MIGDAŁY

                                                                                     - PESTKI SŁONECZNIKA

                                                                                     - ORZECHY LASKOWE

                                                                                     - SUSZONE ŚLIWKI

                                                                                     - MORELE

                                                                                     - RODZYNKI

                                                                                     - ORZECHY

                                                                                     - ORZECHY BRAZYLIJSKIE

                                                                                     - PESTKI DYNI

 

 

- UŻYWAĆ OLIWY z OLIWEK ORAZ DIETETYCZNYCH MARGARYN ZAWIERAJĄCYCH TŁUSZCZE ROŚLINNE ( OLEJE ROŚLINNE )

BOGATE w NIEZBĘDNE NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE ( IZOMERY CIS).

 

- UNIKAĆ LUB OGRANICZYĆ SPOŻYCIE MASŁA ( ISTNIEJĄ JEDNAK DONIESIENIA O WARTOŚCI ODŻYWCZEJ MASŁA).

 

- NIE SPOŻYWAĆ SMAŻONEGO

 

- SPOŻYWAĆ MIĘSO NIETŁUSTE, GOTOWANE , z RUSZTU, NA PARZE  - RACZEJ NIE WIEPRZOWINĘ ( UNIKAĆ MIĘSA WIEPRZOWEGO )

 

- SPOŻYWAĆ ZIEMNIAKI NIEKRASZONE - OGRANICZYĆ JEDZENIE ZIEMNIAKÓW ze WZGLĘDU NA WARTOŚĆ KALORYCZNĄ

 

- SPOŻYWAĆ RACZEJ PIECZYWO ŻYTNIE ( PEŁNOZIARNISTE ) OGRANICZYĆ SPOŻYCIE PIECZYWA ze WZGLĘDU M. IN NA WARTOŚĆ KALORYCZNĄ, MNIEJ KALORYCZNE JEST PIECZYWO CHRUPKIE

 

- NIE SPOŻYWAĆ ZBYT DUŻO ŻÓŁTEGO SERA

 

- SPOŻYWAĆ CHUDY NABIAŁ

 

- OGRANICZYĆ SPOŻYCIE CUKRÓW

 

- OGRANICZYĆ SPOŻYCIE SOLI ( SODU )

 

- PIĆ WODĘ MINERALNĄ - OSOBY z PODWYŻSZONYM CIŚNIENIEM POWINNY PIĆ WODĘ MINERALNĄ NISKOSODOWĄ

 

- PRZY DIECIE NISKOKALORYCZNEJ ROZCIEŃCZAĆ SOKI OWOCOWE ( SPRAWDZAĆ WARTOŚĆ KALORYCZNĄ)

 

- PIĆ SOKI WARZYWNE

 

-  SPOŻYWAĆ DUŻO BŁONNIKA

 

- UNIKAĆ PICIA ALKOHOLU I PALENIA PAPIEROSÓW, STRESU. ĆWICZYĆ, SPACEROWAĆ

 

- SPOŻYWAĆ WARZYWA ORAZ OWOCE SPRAWDZAJĄC ICH WARTOŚĆ KALORYCZNĄ

 

 

 

 

 

 

 

                       KWASY OMEGA 3

- KWAS EIKOZAPENTAENOWE

- KWAS DOKOZAHEKSAENOWY

 

OLEJE RYBNE (najskuteczniejsze )

ŁOSOŚ

PSTRĄG

MAKRELA

TUŃCZYK

ŚLEDŹ ATLANTYCKI

SARDYNKA

 

-KWAS GAMMALINOLENOWY ( trudniej przyswajalny)

 

OLEJ z WIESIOŁKA DWULETNIEGO

OLEJ z NASION OGÓRECZNIKA

OLEJ z NASION CZARNEJ PORZECZKI

 

- KWAS ALFALINOLENOWY

OLEJ LNIANY ( dla wegetarian)

ZIELONE WARZYWA LIŚCIASTE

OLEJ RZEPAKOWY

OLEJ z NASION CZARNEJ PORZECZKI

OLEJ z ORZECHÓW WŁOSKICH

 

 

                   KWASY   JEDNONIENASYCONE

 

- KWAS OLEINOWY

 

OLIWA z OLIWEK

 

 

- IZOMERY CIS

 MARGARYNY MIĘKKIE (dietetyczne)

 

 

 

                      KWASY OMEGA 6

 

- KWAS LINOLOWY

- KWAS HOMOGAMMALINOLENOWY

- KWAS ARACHIDONOWY

 

 

OLEJE ROŚLINNE

DIETETYCZNE MARGARYNY

OLIWA z OLIWEK

 

 

 

SIEMIĘ LNIANE ZAWIERA TEŻ KWAS OMEGA 6 LINOLENOWY WYSTĘPUJĄCY w WIELU OLEJACH ROŚLINNYCH

SIEMIĘ LNIANE JEST TEŻ ŹRÓDŁEM BŁONNIKA

 

 

 

IZOMERY TRANS KWASÓW JEDNONIENASYCONYCH WYSTĘPUJĄ w MARGARYNACH TWARDYCH I MAŚLE (podatne na oksydację).

IZABELA PLEWIK CZYLI JA CZYLI IZABELA TYCH KSIĄŻEK PO PRAWEJ STRONIE NIE CZYTAŁAM ale TE KSIĄŻKI są CHYBA REKOMENDOWANE.